Du er her: ForsideNy biavlerMedlemskab

Medlemskab af biavlerforeningen

Selvfølgelig kan man holde bier uden at være medlem af biavlerforeningen. Men som ny biavler er det en god investering at have adgang til al den støtte og vejledning, som foreningen kan give.
Meget naturligt holder vi på, at man efter at have deltaget i et par møder eller tre sørger for at blive medlem og dermed også bidrager økonomisk til vores fælles arbejde for biavl.

Og den mere erfarne, som måske ikke længere rent fagligt har brug for kollegerne, er ved at være medlem med til at vedligeholde grundlaget for, at vi bliver ved med at få nye biavlere igang, som fra starten får styr på håndværket.

Og begge parter bidrager til at Danmarks Biavlerforening kan vedligeholde et højt fagligt niveau nationalt og ude i lokalforeningerne - til stor gavn for alle der holder bier.

Medlemskab
Det koster i 2024 ialt 850 kr. at være medlem. Heraf går de 110 kr. til vores lokalforening.

Hvordan betales kontingentet?
Betal via Danmarks Biavlerforenings webshop. Eller send en mail til deres sekretariat. Eller ring/skriv til vores sekretær, som så sørger for at få dig meldt ind.

Lokalmedlemskab
Fra og med 2020 har vi indført et lokalmedlemskab for den, der ikke har bier længere (eller for begynderen som først vil anskaffe bier året efter).
Lokalmedlemskabet giver adgang til alle møder og arrangementer og blev især indført for at tilgodese tidligere biavlere, som stadig har lysten til at mødes og snakke om bier og biavl.
Lokalmedlemskabet udgør i 2024 110 kr. for et år.
Det betales direkte til foreningens konto 6116 8563810 eller MobilePay 87307. Husk at angive "Lokalmedlemskab" i teksten.

Medlemmer i en anden lokalforening (og derigennem medlemmer af DBF) kan også betale et lokalkontingent og på den måde få adgang til at låne af foreningens samling af udlånsmateriel.

Fælles om bigården?
I Odder og Omegns biavlerforening er vores holdning, at ægtefæller, børnefamilier, naboer der er fælles om en bigård osv., altså deles om et medlemsskab af Danmarks Biavlerforening, er meget velkomne til møder og andre arrangementer, uden at behøve at betale ekstra.

Besøgende
Alle er velkomne til at komme på besøg - er du derefter så interesseret, at du kommer til mere end tre-fire møder, ser vi som nævnt gerne, at du bliver medlem.
Det er medlemskab af Danmarks Biavlerforening, der er det vigtige for os. Er du medlem i en anden lokalforening, er du velkommen til at deltage i lige så mange møder i Odder Biavlerforening, som du har lyst til, uden at betale ekstra.